قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تعریف نرخ تبدیل سایت – آموزشی برای افزایش نرخ تبدیل ویژه افراد مبتدی

نرخ تبدیل سایت چیست؟

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، هدف مطلوب سایت شما، فروش محصولات‌تان است. اگر یک سایت آموزشی دارید هدف مطلوب شما ثبت نام در دوره‌های آموزشی است. 
خب، حالا از هر ۱۰۰ نفر بازدید‌کننده که دارید چند نفر هدف مطلوب شما را انجام می‌دهند؟ چند نفر محصولی را خریداری می‌کنند و یا در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند؟
نرخ تبدیل (به انگلیسی: Conversion Rate) در واقع درصدی از بازدیدکنندگان سایت است که فرآیند هدف مطلوب سایت را بطور کامل انجام می‌دهند.
نرخ تبدیل بالا یک نشانه خیلی خوب از موفقیت سایت است که در بازه ۱ تا ۱۰۰ درصد مشخص می‌شود. یک سایت با نرخ تبدیل سه درصد در شرایط خوبی قرار دارد. یعنی از هر ۱۰۰ بازدید ۳ نفر از سایت خرید می‌کنند ولی این شرایط می‌تواند روز به روز بهتر شود.
خارج از بحث درآمد، اگر تصمیم دارید تا نرخ تبدیل را برای موضوع خاصی تحلیل یا در بخش‌های مختلف سایت پیگیری کنید، استفاده ابزار گوگل آنالیتیکس بسیار کمک کننده است.

گوگل آنالیتیکس شما رو به یک کارآفرین اینترنتی موفق تبدیل می‌کند و کاری می‌کند تا کسب‌وکارتان حرفه‌ای‌تر و پر رونق‌تر از قبل پیش برود. 

چطور نرخ تبدیل سایتم را محاسبه کنیم؟

محاسبه نرخ تبدیل اصلا به محاسبه سخت و پیچیده‌ای نیاز ندارد و فقط کافیه ریاضیات دوره ابتدایی رو بلد باشین و از فرمول زیر استفاده کنید.
فرمول نرخ تبدیل سایت = (تعداد ورودی کل * خروجی مفید ما) / ۱۰۰

تعداد ورودی کل: تعداد ورودی کل همیشه مقدار شکاری است که در آشیانه دام ما پرسه می‌زند. مثلا تعداد کل بازدیدکنندگان سایت

خروجی مفید ما: تعداد شکاری است که در دام تنظیم شده ما شکار شده است. مثلا تعداد افرادی که خرید کرده‌اند و یا در دوره آموزشی ثبت نام کرده‌اند.

می‌توانید نرخ تبدیل را برای هر صفحه یا محصول هم بطور جداگانه محاسبه کنید. در این صورت باید نسبت بازدید از آن صفحه یا محصول خاص را بر تعداد کل بازدید از همان صفحه یا محصول محاسبه کنید.
در واقع نرخ تبدیل یک مقیاس اندازه‌گیری است که می‌توانید برای بسیاری از مسائل از آن استفاده کنید. به عنوان مثال محاسبه

  • نرخ تبدیل کانال بازاریابی: چه میزان از کل بازدید‌های سایت به تبلیغات گوگل یا اینستاگرام مربوط است؟
  • نرخ تبدیل صفحات: میزان بازدید کدام صفحه بیش از دیگر صفحات سایت است؟
  • نرخ تبدیل کلمه کلیدی: بواسطه کدام کلمه کلیدی بازدید بیشتری در سایت دارم؟

شاید پیش خودتان به این فکر کنید که محاسبه نرخ تبدیل برای کل سایت چه اهمیتی دارد؟ دانستن این آمارها چه کمکی به من می‌کند؟ زمانی که من به هدف خودم رسیدم چه اهمیتی دارد که نرخ تبدیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی من چقدر است؟!

چرا نرخ تبدیل را محاسبه می‌کنیم؟ دانستن این آمارها چه اهمیتی دارد؟

خب دلایل زیادی برای محاسبه نرخ تبدیل وجود دارد. میزان نرخ تبدیل حرف‌های زیادی برای گفتن به شما دارد فقط باید گوش شنوا داشته باشید. محاسبه نرخ تبدیل کمک‌تان می­کند تا

  • سئو سایت خود را آنالیز کنید: اگر نرخ تبدیل سایت خیلی پایین است، شاید جهت‌گیری سئو شما درست نبوده و کاربران اشتباهی را هدف گرفته‌اید. مثلا شما در سایت خود خدمات مراقبت از سالمندان و بیماران را ارائه می‌کنید، اما در یک باشگاه ورزشی حرفه‌ای کمپین تبلیغاتی راه بندازید!
  • ظرفیت واقعی کسب و کارتان را بسنجید: فرض کنید که صاحب یک سوپر مارکت در یکی از محله­‌های شهر هستید و هدف­تان فروش ۱۰۰ کالا در روز است و در حال حاضر به این هدف رسیده‌­اید. در اینجا محاسبه نرخ تبدیل دیدگاهی از وضعیت کسب و کار شما را ارائه می‌­کند.
    • نرخ تبدیل رو به پیشرفت باشد، یعنی ظرفیت واقعی کسب و کار شما بیش از هدف تعیین شده است و می­‌توانید سود بیشتری کسب کنید.
    • نرخ تبدیل نزولی باشد، خیلی سریع متوجه می‌­شوید که مشتریان احساس نارضایتی دارند و با رسیدگی سریع، کسب و کارتان را نجات می‌­دهید.
  • گوگل را شیفته خود کنید: اگر نرخ تبدیل رو به پیشرفت باشد، گوگل متوجه سیر صعودی شما می‌­شود بنابراین ترافیک هدف بیشتری به سایت شما روانه می­‌کند. ولی شما باید دائما میزان نرخ تبدیل را اندازه‌گیری کنید و این روند صعودی را حفظ کنید تا توجه گوگل را از دست ندهید.
  • با چه روش­هایی باعث افزایش نرخ تبدیل سایت شویم؟

    پتانسیل نرخ تبدیل با استفاده از آنالیز­های مختلف قابل شناسایی است. مثلا باید عادات رفتاری کاربران را بشناسید و بدانید چه کارهایی را راحت انجام می‌­دهند و از انجام چه کارهایی طفره می‌­روند. 
    بعنوان نمونه کاربران سایت علاقه‌­ای به ارائه شماره تماس برای ثبت نام ندارند ولی از گزینه ثبت نام با استفاده از جی میل بسیار استقبال می­‌کنند. با شناخت همین یک عادت، تعداد افرادی که در سایت ثبت نام می­‌کنند را افزایش می­‌دهید.
    بیایید ببینیم چه روش‌های دیگری به جز شناخت مخاطبین باعث افزایش نرخ تبدیل سایت می‌شود.

    از تست A/B استفاده کنید

    تست A/B بهترین روش برای کاهش خطر تصمیم­‌گیری است که باعث می­‌شود با خیال راحت­‌ترسراغ راه­‌حل‌های خلاقانه برویم و در نتیجه استفاده از خلاقیت، فرصت­‌های پیشرفت جدیدی را به کسب و کار خود هدیه کنیم.

    تست A/B یا تست تقسیم یک تکنیک برای افزایش نرخ تبدیل سایت است. فرض کنید که برای یک صفحه از سایت دو تا عنوان انتخاب کرده­‌ایم. با استفاده از تکنیک تست تقسیم متوجه می­‌شوید کدامیک از این دو عنوان مخاطب بیشتری جذب می‌­کند. بهتر است در مورد چگونگی انجام این تست مطالعه‌ای داشته باشید.

    نتیجه‌گیری

  •  برای افزایش نرخ تبدیل روش­‌های زیادی وجود دارد که در اینجا مجالی برای ارائه تمام آنها نیست. اما مراجعه به یک مشاور و طراح استراتژی بازاریابی و سئو، از تمامی این روش‌­ها موثرتر است. زیرا در نتیجه ی مشاوره با یک کارشناس در تمام هزینه­‌های مالی، زمانی و نیروی کار صرفه‌جویی می­‌کنید و در مقابل، فروش و سود بیشتری عایدتان می­‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.