قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آموزش سئو تگ‌های عنوان در سایت وردپرس

اگر چه بیشتر تم های وردپرسی تنظیمات درست تگ های h را پشتیبانی می کنند ولی باید مطمئن شوید تگ عنوان شما تگ h1 باشد. اسم وبلاگ شما نیز باید تگ h1  باشد ضمن اینکه باید دقت داشته که برای سئو در گوگل هر صفحه , پست ,  تقسیم بندی باید تنها دربرگیرنده یک تگ h1 باشند. البته شما برای عنوان های فرعی و زیرعنوان ها می توانید از تگ های h2 و h3 کاربرد کنید و تعداد آنها در هر نوشته محدودیتی ندارد.

برای ویرایش این تگ ها به سادگی می توانید وارد فایل های post.php و page.php قالب شوید.



۵ . ۸ . بهینه سازی و سئو سایت با افزایش سرعت

یک عامل زیاد مهم در اینکه گوگل و بقیه موتورهای جستجو چند بار در روز سایت شما می خزند و صفحات آن را ایندکس می کنند به سرعت بارگذاری وب سایت شما وابسته است. شما می توانید از فاکتور اصلی ذیل برای افزایش سرعت سایت خود بهره‌گیری کنید.

۱٫    بهینه سازی پایگاه دیتا شما امری بایسته است که دائم باید در نظر داشته باشید.

۲٫    با استفاده از افزونه w3 total cache می توانید سایت خویش را کش کنید و الی حد زیادی سرعت خود را درمان پوزش می‌خواهم البته افزونه های دیگری مثل wp super chache و یا wp fastet cache نیز اینکار را سپریدن می دهند

۳٫    افزونه w3 total chache در کنار یک CDN به صورت فوق العاده ای عمل می کند و در میزان سئو سایت شما کارساز است

البته باید دقت داشته باشید که علاوه بر موارد بالا گزینش هاست پسندیده , عکس ها … در سرعت تارنما شما کارساز هستند.  اگر هدف دارید اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید به نوشتار افزایش سرعت سایت مراجعه کنید.



۶ . تعلیم پیشرفته سئو سایت وردپرس و محتوای تکراری

پس از اینکه تنظیمات پایه ای وردپرس را انجام دادید ممکن است به دشواری ها بعدی مانند داشتن محتوای تکراری روبرو شوید. این دقیقا به این خاطر برپایی می شود که وردپرس از دیدگاههای پایین مطالب را دسته بندی می کند:

۱٫    بر اساس تاریخ

۲٫    بر پای بست، دسته بندی

۳٫    بر بنیاد تگ ها

خب این مسئله باعث می شود شما مثلا در ۵ صفحه گوناگون یک محتوا داشته باشید که از دید گوگل به عنوان محتوای تکراری شناخته می شود و ممکن است بدست گوگل به خاطر محتوای تکراری جریمه شوید. فلذا برای بالا بردن چگونگی کتاب آموزش سئو در گوگل باید به اندیشه حل کردن این مسئله باشید.



۶ . ۱ . نمایه نکردن , تعقیب کردن صفحات بایگانی و غیر پرکار کردن چندی از آرشیوها

با استفاده از افزونه یاست سئو می توانید مطمئن شوید که صفحات آرشیوی که مناسب برای سایت نیستند نمایه نشوند. بس است در افزونه سئو به تقدیر عنوان ها و متاها وارد شوید و بعد به تب بایگانی یا بایگانی ها بروید.


تنظیمات یاست سئو در وردپرس و سئو


همانطور که می بینید ما تنظیمات مربوط به آرشیو تاریخ رو غیرفعال کرده ایم و باعث می شود هر لینکی که بر پایه تاریخ کاربرد شود به صفحه اصلی سایت ما ریدارکت گردد.

اگر در حال اجرای برگه یک نویسنده باشید, بایگانی مؤلف دقیقا همانند صفحه اصلی شما می شود که این سخت را تکراری بودن درونمایه می نامند. اگر این حالت سایت شما است می توانید آن را غیرفعال کنید لغایت به صفحه اصلی ریدارکت شوید. یا اینکه یک noindex,follow  اضافه کنید لغایت در نتیجه جستجو نمایان نشود. پروا داشته باشید که لینک به بایگانی شدنی است هنوز هم توسط قالب خروجی داشته باشد فلذا احتیاج است بطور جداگانه حذفشان کنید. خطای «محتوای تکراری» در بایگانی زمانی هم شدنی است رخ بدهد. همانطور که در بالا گفته شد، می توانید برای ممانعت از این خطا، دقیقا همانند بایگانی نویسنده عمل کنید.

همانطور که در شکل می بینید ما آرشیو نویسنده را پرکار و آن را noindex کرده ایم.

اگر به تب سایر در همان سرنوشت عنوان ها و متاها بروید و در بخش زیرصفحات بایگانی گزینه noindex  را پرکار کنید از نمایش دوم به پس هر صفحه مثلا مربوط به دسته بندی, تگ ها و … در نتایج جستجو بازدارندگی می کنید بنابراین اگر می خواهید فقط صفحه نخست به نمایش دربیاید گزینه ایندکس را بزنید.

ترفندهای کوچک و ضروری گوگل برای نتایج جستجوی بهتر

آیا جستجوی گوگل را تا حد امکان به‌طور موثری انجام می‌دهید؟ اگر صرفا کلمات مورد نظرتان را بدون استفاده از ترفندهای بسیار ساده اما ضروری برای بهبود نتایج گوگل، وارد کادر جستجو می‌کنید، چیزهای مهمی را از دست می‌دهید. در ادامه شماری از ترفندهای جستجو در گوگل را تشریح می‌کنیم که به طور حتم می‌توانند کیفیت جستجو را افزایش دهند.

خط فاصله

اگر بخواهید کلمه‌ای خاص در نتایج جستجوی گوگل نباشد، باید یک خط تیره قبل از آن کلمه قرار دهید. به‌طور مثال می‌خواهید نتایج جستجوی عبارت Watch West Wing online را بدون وجود کلمه‌ی Netflix در نتایج ببینید. به‌این صورت در کادر جستجو بنویسید:

Watch West Wing online -Netflix

علامت نقل قول یا کوتیشن

هرگاه بخواهید عبارتی چند کلمه‌ای را دقیقا با همان ترتیب کلمات و بدون کم و زیاد در گوگل سرچ کنید، باید آن عبارت را بین علامت نقل قول قرار دهید. به‌طور مثال در جستجوی متن آهنگی با نام you must remember this، در کادر جستجو به‌این شکل وارد کنید:

“you must remember this”

علامت ستاره

شاید عبارتی را می‌خواهید جستجو کنید که بعضی از کلمات آن را به‌یاد نمی‌آورید. می‌توانید کلماتی از عبارت را داخل علامت نقل قول بنویسید و به‌جای کلماتی که فراموش کرده‌اید، علامت ستاره بگذارید. مجددا این روش برای یافتن یک نقل قول معروف یا متن شعر یا آهنگ بسیار مفید است. در نتایج جستجو می‌توانید نتیجه‌ی درست را پیدا کنید.

جستجوی گوگل با ترفند ستاره / google search with asterisk

علامت تیلدا

چنانچه علامت تیلدا را پیش از یک کلمه در کادر جستجو وارد کنید، تمامی هم معنی‌های آن کلمه نیز شامل نتایج جستجو خواهند شد. به‌طور مثال اگر این عبارت را جستجو کنید:

present~

می‌بینید که در نتیجه جستجوی گوگل کلمه‌ی gift نیز در نظر گرفته شده‌است.

google search results / جستجوی گوگل

دو نقطه

منظور ما در اینجا دو نقطه کنار هم در یک خط به شکل .. است. برای نشان دادن مفهوم رنج اعداد می‌توانید از این دو نقطه استفاده کنید. این علامت برای قیمت‌ها، محاسبه اعداد و تاریخ‌ها مفید است. مثلا اگر بخواهید قیمت محصولی را در رنج قیمت ۱٫۰۰۰ تا ۲٫۰۰۰ دلار جستجو کنید، بعد از نام محصول این عبارت را در کادر جستجو بنویسید.

مثال:

HP Spectre buy $1000..$2000

جستجو در وب‌ سایتی خاص

با نوشتن کلمه‌ی :site بعد از عبارت مورد جستجو و تایپ نام سایت مورد نظر به گوگل می‌گویید که فقط در این سایت نتایج جستجو را نمایش دهد.

مثال:

بیت کوین : zoomit.ir

یافتن یک لینک

با نوشتن کلمه‌ی :link و وارد کردن لینک مورد نظر جلوی آن می‌توانید تمام سایت‌هایی را که به این لینک پیوند داده‌اند، بیابید.

مثال: ما می‌خواهیم تمام سایت‌هایی را که به سایت زومیت لینک داده‌اند پیدا کنیم. در کادر جستجو می‌نویسیم:

link: https://www.zoomit.ir

جستجوی مرتبط

برای یافتن وب‌سایت‌هایی که در ارتباط با سایت خاصی هستند، جلوی عبارت :related سایت مورد نظر را وارد می‌کنیم.

مثال: می‌خواهیم تمام سایت‌هایی را که به نوعی مرتبط با زومیت هستند بیابیم. در کادر جستجو می‌نویسیم:

related: zoomit.ir

جستجوی معکوس تصویر

این روش برای یافتن منشا عکسی که به‌طور تصادفی آن را در جایی از اینترنت دیده‌اید، فوق‌العاده مفید است. به‌طور مثال عکسی از غذایی خوشمزه می‌بینید و دوست دارید دستور آن غذا را یاد بگیرید.

جستجوی تصویر معکوس در گوگل

روش جستجوی معکوس تصاویر همچنین برای عکاسان اصلی که می‌خواهند ببینند، عکس‌های خودشان در چه سایت‌هایی استفاده شده مفید است. به‌این ترتیب می‌توانند نسبت به سو استفاده‌های احتمالی پست‌ها و پروفایل‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی نیز آگاه شوند. همچنین برای شناسایی چیزهایی از قبیل سلبریتی‌ها، گیاهان و جانوران، لباس‌ها و محصولات بدون برچسب و محصولاتی که قصد خرید آنها را دارید کاربرد دارد.


تغییر فونت فارسی انواع پلت‌فرم‌ها به فونت خوانا و استاندارد

اگر تا به امروز تجربه‌ی استفاده از نسخه‌ی وب بعضی سایت‌ها از جمله توییتر، اینستاگرام، تلگرام، جیمیل، ترلو، واتساپ و گوگل را داشته باشید، حتما از مشکل ناخوانا و نامناسب بودن فونت فارسی در این سایت‌ها باخبر هستید. افزونه‌ی کاربردی فونت‌آرا (ساخته‌ی مصطفی الله‌یاری) یک افزونه‌ی فوق‌العاده برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اپرا است که می‌تواند به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر، فونت فارسی نامناسب این سایت‌ها را به یک فونت استاندارد و کاملا خوانا تبدیل کند. با نصب این افزونه می‌توانید یک‌بار برای همیشه از فونت‌های نامناسب فارسی در سایت‌های خارجی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی رها شوید و متون فارسی را با زیبایی و خوانایی استاندارد مطالعه کنید. توییتر، اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، واتساپ، یوتیوب، جیمیل، لینکدین، گوگل، گوگل پلاس، پاکت، ترلو، وردپرس، دراپ‌باکس و فیدلی از جمله سایت‌هایی هستند که توسط این افزونه پشتیبانی می‌شوند.

نحوه‌ی استفاده از این افزونه بسیار ساده است. تنها کافی است که به صفحه‌ی دانلود افزونه‌ی فونت‌آرا رفته و روی گزینه‌ی Download یا Add کلیک کنید تا عملیات نصب افزونه روی مرورگر شما آغاز شود. به‌محض اتمام نصب، افزونه فعال خواهد شد و با رفرش کردن صفحات یا مراجعه به سایت‌هایی که در ابتدا ذکر شد، می‌توانید از فونت جدید و خوانای خود لذت ببرید.

نکته‌ی جالب در رابطه با این افزونه، وجود چند فونت پیش‌فرض در تنظیمات آن است که به شما این امکان را می‌دهد تا اگر از فونتی که برای متون فارسی انتخاب شده است راضی نبودید، آن را تغییر دهید. همچنین اگر فونت مورد نظر و مطلوب شما در فونت‌های پیش‌فرض برنامه وجود ندارد نیز جای نگرانی نیست و می‌توانید به‌سادگی، آن را از کامپیوتر خود فراخوانی کنید.

این افزونه در حال حاضر از سه مرورگر کروم، فایرفاکس و اپرا پشتیبانی می‌کند اما به گفته‌ی سازنده، دو مرورگر محبوب سافاری و اج نیز در دست تولید هستند و احتمالا به‌زودی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.


روتر چیست و چگونه کار می کند؟

روتر چیست ؟

روترها بخش مهمی از تکنولوژی هایی هستند که امروزه ما در زندگی روزمره خود از آن استفاده می کنیم. اما متاسفانه دقیقا ضرورت وجود آنها را درک نکرده و کارایی آنها را نمی دانیم.

در حقیقت بسیاری از افراد در رابطه با عملکرد روتر ها و تفاوت آنها با مودم ها چیزی نمی دانند. خوشبختانه ما در این مقابله در رابطه با روترها توضیحات کاملی خواهیم داد تا شما بهتر بتوانید درک درستی از این دستگاه ها داشته باشید.

نقش روتر ها در شبکه :

یک توضیح ساده این است که روترها دستگاه ها را در یک شبکه به وسیله انتقال بسته های اطلاعاتی به یکدیگر متصل می نماید. این اطلاعات را می توان بین دو دستگاه و یا یک دستگاه به اینترنت ارسال کرد. روتر ها این کار را با اختصاص یک آدرس IP محلی به هر یک از دستگاه ها در شبکه انجام می دهد. این کار انتقال اطلاعات را در شبکه تضمین کرده و از هدر رفتن آن در شبکه جلوگیری می نماید.

برای این که نقش روترها را در شبکه بهتر درک کنید داده ها را به عنوان یک بسته در نظر بگیرید که جهت ارسال به آدرس نیاز دارد تا به دست گیرنده درست برسد. شبکه کامپیوتری شما مانند یک جاده است به همین دلیل دانستن موقعیت مکانی در آن به دلیل وسعت زیاد کافی نیست.بسته های اطلاعاتی به راحتی می توانند به صورت محدود و یا به آدرس اشتباهی بروند.

روتر ها با اختصاص IP بسته ها را به آدرس درست هدایت می کنند. همچنین قادر هستند که کلیه بسته های اطلاعاتی را ارسال و یا حتی به فرستنده بازگردانند. این ارسال اطلاعات به سرعت انجام شده به طوری که اصلا متوجه نخواهیم شد.

نحوه عملکرد روترها :

عملیات روتینگ به معنای فرآیند ارسال داده IP از یک شبکه به شبکه دیگر است. در واقع روتر ها دستگاه هایی هستند که به شبکه متصل شده و کار انتقال داده را انجام می دهند. روترها در واقع به 2 بال شبکه (NIC) متصل هستند که یک بال به یک شبکه و دیگری به شبکه دیگر متصل است. در واقع این دستگاه ها می توانند تعداد شبکه های زیادی را به یگدیگر متصل نمایند و برای آنها یک NIC در نظر بگیرد.

پیکربندی دو شبکه با یک روتر بسیار آسان است. مانند شکل زیر:

نحوه عملکرد روتر در شبکه

اما زمانی که شبکه ما بزرگتر و در نتیجه تعداد روتر ها بیشتر می شود شرایط کمی پیچده تر خواهد شد. برای مثال زمانی که ما می خواهیم سه شبکه را توسط روتر یه یک دیگر متصل نماییم دو روش وجود دارد:

1ـ یکی از روش ها این است که این سه شبکه را توسط دو روتر یه یک دیگر متصل نمایید. مانند شکل زیر:

نحوه عملکرد روتر در شبکه

در این روش زمانی که روتر B یا A غیر فعال می شود هیچ مسیری وجود ندارد که زیر شبکه A به زیر شبکه C برسد. بنابراین جهت انتقال اطلاعات از زیر شبکه A به زیر شبکه C نیاز به فعال بودن هر دو روتر A و B می باشد.                       

2ـ یکی دیگر از روش ها اتصال سه شبکه به وسیله 3 روتر می باشد. مانند شکل زیر:

نحوه عملکرد روتر در شبکه

کار روترها تنها انتقال اطلاعات در شبکه نمی باشد. در واقع آنها همواره به دنبال سریعتر مسیر جهت انتقال اطلاعات هستند.

در این روش جهت رسیدن به زیر شبکه C دو مسیر وجود دارد: 1ـ به طور مستقیم از زیر شبکه A به C برود.2ـ از طریق زیر شبکه B به زیر شبکه C برسد. قطعا این کار به دلیل سرعت بیشتر به طور مستقیم از زیرشبکه A به C انجام می شود. حال این سوال پیش می آید یک روتر چگونه این مسیر را تشخیص می دهد؟

روترها این کار را با استفاده از ارزش متریک تشخیص می داند. هر کدام از این مسیرها دارای یک ارزش متریک اختصاص داده شده می باشند. ارزش متریک درواقع یک مقدار ترجیحی می باشد. در این جا دو مسیر وجود دارد که یکی از آنها دارای ارزش متریک کمتری می باشد، به همین دلیل روتر انتقال را از طریق کمترین میزان انجام می دهد.

تفاوت مودم و روتر :

از آنجایی که امروزه مودم ها بسیار پیشرفته شده و دارای برخی از ویژگی های روتر ها هستند، ایجاد تمایز میان این دو بسیار مشکل شده است. اما افرادی که روزهای اولیه اینترنت را به یاد دارند کاملا به تفاوت میان این دو آشنا هستند.

جهت اتصال به اینترنت نیاز به مودم داشته و جهت اتصال چندین دستگاه در شبکه و یا حتی خود مودم نیاز به روتر خواهید داشت. در واقع روتر ها اطلاعات را میان چند دستگاه و حتی مودم انتقال می دهند. مودم کانالی جهت انتقال اطلاعات از طریق اینترنت می باشد.

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

در ابندای مقاله لازم به ذکر است که تکنولوژی Stack Power در کلیه ی سری سوئیچ های سیسکو دارای یک قابلیت است و دلیل نامگذاری این مقاله، ارائه اطلاعات در ارتباط با سوئیچ 3850 می باشد.

سوئیچ های سری 3850 جزء جدیدترین محصولات کمپانی سیسکو می باشند. کلیه قابلیت های این سوئیچ ها و همچنین تجهیزات و امکانات موجود درون بسته بندی این محصولات در مقاله راهنمای خرید سوئیچ سیسکو 3850 بیان شده است.

به طور کلی این سوئیچ ها از پنج ماژول شبکه برای پورت های uplink پشتیبانی می کنند. پیکربندی سوئیچ های 3850 شامل ماژول های شبکه نمی باشد. یکی از مزیت های آن این است که مشتریان دارای قابلیت انتخاب انعطاف پذیر در رابطه با خرید ماژول های مورد نیاز این سوئیچ ها هستند. همچنین سوئیچ های سری 3850 دارای قابلیت POE  و POE+ جهت تامین برق تا 30 وات در هر پورت و UPOE جهت تامین برق تا 60 وات می باشد.

از قابلیت های جدیدی که به این دستگاه ها اضافه شده است Stack Power و Stack Wise می باشد. که هر کدام را به طور جداگانه توضیح می دهیم :

1ـ قابلیت Stack Power :

همانطور که گفته شد قابلیت جدیدی به سوئیچ های سری 3850 سیسکو اضافه شده است. این قابلیت که Stack نام دارد در دو نوع Stack Power و Stack Wise موجود می باشد. قابلیت Stack Power یک سیستم ارتباطی قدرتمند و نوآورانه است که اجازه می دهد منبع تغذیه به عنوان یک منبع مشترک در میان تمام سوئیچ ها به اشتراک گذاشته شود. این قابلیت در سوئیچ های سیسکو منابع منفرد را جمع کرده و به عنوان یک منبع قدرت آن را به مسیر درست هدایت می نماید. تا چهار عدد سوئیچ می توانند توسط کابل های Stack به یکدیگر متصل شوند.

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

نکته : کابل های Stack Power با کابل های StackWise-48 کاملا متفاوت هستند.

ـ قابلیت Stack Wise :

تکنولوژی StackWise-480 یکی از موفق ترین تکنولوژی های Stack Wise که از ساختار بسیار پیشرفته ای برخوردار است. Stack Wise دارای پهنای باند 480 گیگابایت در ثانیه است. StackWise-480 از نرم افزار IOS سیسکو SSO برای ایجاد انعطاف پذیری بین Stack ها استفاده می کند. Stack به عنوان یک واحد تنهای سوئیچینگ عمل می کند که توسط یک سوئیچ فعال مدیریت می شود.

سوئیچ فعال به طور خودکار سوئیچ آماده به کار را پشت Stack انتخاب می کند. سوئیچ فعال آپدیت کلیه سوئیچ ها ، مسیریابی ، اطلاعات بی سیم و به طور مدارم اطلاعات را با سوئیچ آماده به کار همگام سازی می کند. اگر سوئیچ فعال نتواند، سوئیچ آماده به کار نقش سوئیچ فعال را بر عهده می گیرد و عملیات نگهداری Stack را ادامه می دهد. نقاط دسترسی همچنان در طول یک سوئیچ فعال به حالت آماده به کار متصل می شوند. از جمله اقدامات Stacking این است که می تواند اعضای جدید را قبول و یا موارد قدیمی بدون وقفه در فرآیند سرویس حذف نماید.StackWise-480 یک سیستم یکپارچه قوی و یکپارچه است که می تواند برروی بیش از نه سوئیچ نیز انجام شود.

ارائه مدیریت ساده با استفاده از یک واحد IP تنها ، یک Telnet ، یک CLI ، بررسی خودکار گذرنامه ، ارتقاء خودکار ، تنظیم خودکار و غیره از دیگر ویژگی های این قابلیت می باشد. StackWise-480 همچنین سوئیچینگ محلی را در Switches سری سیسکو Catalyst 3850 را فعال می کند. به طور کلی قابلیت Stack Wise سبب ایجاد سرعت بالا در هر Stack سوئیچ های عضو حلقه Stack می شود. که البته سرعت آن خیلی بیشتر از قابلیت StackWise Plus در سوئیچ های سری 3750X می باشد.همچنین این قابلیت از مخلوطی از سوئیچ های مدل 48 ports 10/100/1000, 24 ports 10/100/1000, and 12/24 Ethernet SFP port پشتیبانی می کند(مانند شکل زیر).

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

شما با استفاده از کابل های Stack Wise می توانید سوئیچ های سری 3850 مانند سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24T-S  و سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-12S-S با تعداد پورت های مختلف، انواع مختلف پورت های دسترسی (مس و فیبر، PoE و غیر PoE) و همچنین ماژول های مختلف را با یکدیگر مرتبط سازید. اما نکته قابل توجه این است که کلیه سوئیچ های موجود در یک حلقه Stack باید از یک نسخه IOS XE استفاده نمایند. البته ترکیبی از سوئیچ های LAN base را تنها با IP base یا IP services را پشتیبانی نمی کند.

سوئیچ کاتالیست سری 3850 با مجموعه ای از ویژگی های پایه LAN می تواند تنها با دیگر سوئیچ های پایه LAN سری Catalyst 3850،  Stackشود. همین مورد نیز در مورد IP base و IP services نیز صادق است.

اتصالات StackWise-480 و StackPower :

قابلیت StackPower را می توان در حالت به اشتراک گذاشتن قدرت یا redundanc اعمال کرد. در حالت به اشتراک گذاری، قدرت در پشت سوئیچ ها در Stack ذخیره شده و بین سوئیچ ها توزیع می گردد. در حالت redundan زمانی که کل بودجه برق پشت Stack محاسبه می شود، توان مصرفی بزرگترین منبع برق گنجانده شده است. این قدرت به صورت ذخیره نگهداری شده و برای حفظ قدرت سوئیچ ها به آن ها اعمال می شود و اتصالات دستگاه هنگامی که یک منبع تغذیه نتواند وظیفه خود را انجام دهد، شبکه بدون وقفه به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع:

https://mrshabake.com/stack-capability-on-3850-network-series-switches/