قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست (Social Media Marketing)

فکر نکنم لازم باشه به شما بگم شبکه های اجتماعی چی هست. همه ما دیگر بی برو برگرد داریم از یگانه از این پلتفرم های شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و… بهره‌گیری می‌کنیم. شبکه های اجتماعی رشد خیلی سریعی داشتند حتی از اینترنت هم تندتر رشد کرده. این نوع بازاریابی از شاخه های اصلی دیجیتال مارکتینگ یا همان بازریابی آنلاین می باشد.


اینترنت در درازا ده سنه نخست شروع به کار تقریباً 1 میلیارد کاربر پیدا کرد. که این در سررسید خودش به نسبت 1 به 6 است که خیلی خوبه.


بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست

ولی شبکه اجتماعی مانند فیسبوک در طول 10 سنه تکاپو به بیش از 2 میلیارد کاربر پرکار الی سال 2017 واصله است. و در عکس ذیل می‌بینید که 62% از ملت آمریکای شمالی از این پلتفرم استفاده می‌کنند.می‌توانید از این سایت احصاء را ببینید.


بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست و فیسبوک

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

تعریفی که در ویکی‌پدیا برای بازاریابی شبکه های اجتماعی آمده است بصورت ذیل است:


بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، افزایش ترافیک یا ورودی وب سایت یا کسب پروا به یک جستار از راه رسانه‌های اجتماعی است


یک تعریف دیگر:


بازاریابی شبکه های اجتماعی فرآیندی است برای فرآوری محتوا، برای پلتفرم های گوناگون رسانه های اجتماعی و جذب مخاطب در کمترین زمان و بیشترین سرعت ممکن.


تنها نتیجه بازاریابی شبکه های اجتماعی بدست آوردن ترافیک است.


– برای رسیدن به این نتیجه چکار باید بکنیم؟


– برپایی محتوا


طبیعتاً، برپایی محتوا در هر پلتفرم متفاوت است. در یکی نوشته شما بهترین است. در یکی دیگر، ویدیو و در یکی عکس بر کل برتری دارد.


به همین علت من قصد دارم اختلافات بین چند پلتفرم از شبکه های اجتماعی که در ایران نیز استعمال دارد را به شما نشان دهم و چگونه می‌توانید برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خویش کاربرد کنید.


همانطور که خواهید هر پلتفرم دربایستن به راهبرد متفاوت تر دارد. بازاریابی شبکه های اجتماعی اینستاگرام در این شبکه ها کل می‌خواهند مطالب شان ویروسی شود. اما برای انجام این کار، محتوا باید جذاب باشد الی ملت بخواهند آن را به اشتراک بگذارند. محتوا شما باید زیاد خوب باشد الی مخاطب شما آن را به دوستانش شناسایی کند. وگرنه راهبرد شبکه های اجتماعی شما هر چقدر هم که خوب باشد شکست می‌خورد.


مرور کلی


شاید شما فقط از چند مدل از شبکه های اجتماعی تازه داشته باشید اما به این معنی نیست که رسانه های دیگری وجود ندارند. ویکی‌پدیا لیست بیش از 200 رسانه اجتماعی را منتشر کرده می‌توانید ببینید.


در تصویر پایین به زیبایی می‌توانید شبکه های اجتماعی را بصورت کلی ببینید.


بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست و شبکه اجتماعی

در پیوستگی برخی از اصطلاحات شبکه های اجتماعی را مرور می‌کنیم:


محتوا (content): به هر چیزی که شما ارسال می‌کنید در این رسانه ها درونمایه می‌گویند. این میتونه یک عکس در اینستاگرام باشه، یک پین در پینترست، یا یک مطلب در تلگرام و غیره …باشد.


متن (Context): گری وینچوک در پست خودش در سال 2012 به مزاح گفت: اگر محتوا سلطان باشد، بعد متن خدا است. خوب این متن است که شما برای کل چیز بهره‌گیری می‌کنید مشابه ویدیو، اینفوگرافیک و… .


هشتگ (Hashtags): “«هشتگ عبارت است از کلمه یا عبارتی که قبل از آن علامت # آمده و تو پیامی برای معرفی کلمه‌ی کلیدی یا جستار موردعلاقه کاربرد شده است و یافتن آن‌ها را راحت می‌کند.»” برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله هشتگ چیست مراجعه کنید.


اشتراک‌گذاری (share): وقتی مطالب شما جذاب و مفید باشد برای مخاطبان و بتوانید با آن‌ها وابستگی استوار کنید آن‌ها درونمایه شما را به اشتراک می‌گذارند و این بهترین حالت شدنی از به کارگیری بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.