اینستاگرام بالاخره می خواهد نوار مرور و جابجایی را به ویدیوهای فید اصلی اضافه کند تا یکی از ساده ترین ابزارهای کنترل پخش ویدیو را در اختیار شما قرار دهد. البته اینکه چرا تا به امروز کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار از چنین قابلیت ساده ای بی بهره بودند هم کمی عجیب است.
این ویژگی توسط یکی از کاربران فنی توییتر به نام «جین مانچون وانگ» مشاهده شده و به شما اجازه می دهد مستقیماً به تایم مشخصی از ویدیو رفته و آن را مشاهده کنید، یا دوباره به عقب برگردید، بدون اینکه مجبور به تماشای کامل ویدیو از ابتدا باشید. یعنی همان کارهایی که از آغاز عصر دیجیتال، یا حتی پیش از آن، در تمامی پخش کننده های ویدیو انجام می دادید.
اینستاگرام پیش از این قابلیت مرور و جابجایی را به ویدیوهای IGTV اضافه کرده بود، اما حالا شاهد فعال شدنش برای ویدیوهای فید اصلی هستیم. شاید در قدم بعدی از این ویژگی در ویدیوهای استوری هم استفاده شود که باز هم اقدام خوبی خواهد بود.
قابلیت مرور ویدیوهای اینستاگرام چیزی شبیه قابلیت ویرایش توییت ها در توییتر است، یعنی چیزی که کاربران مدتهاست به دنبالش هستند ولی شرکت های سازنده به این درخواست پاسخ نمی دهند. حالا به نظر می رسد کاربران اینستاگرام در آینده نزدیک به خواسته خود می رسند، اما توییتری ها همچنان باید به دنبال دکمه ویرایش بگردند.
نکته مهم تر اینکه اوایل سال 2018 هم یکی دیگر از کاربران توییتر به نام «جیمی بک» نوار مرور ویدیو در اینستاگرام را مشاهده کرده بود. حالا اینکه چرا با گذشت این زمان طولانی هنوز شاهد فعال شدنش نیستیم، مشخص نیست. شاید این بار، اینستاگرام عزم جدی تری داشته باشد و بالاخره شاهد این قابلیت کاربردی باشیم.
این روزها حافظه های کوچک قابل حمل یا فلش مموری ها ( USB Flash Memory/Flash Drive ) در ظرفیت های مختلف با کارایی ها و اشکال متفاوتی همانند هارد های اینترنال و اکسترنال تولید می شوند، لذا در نظر داشته باشید که برای تهیه حافظه قابل حمل کوچک می بایست که به یک سری از نکات توجه کنید. در ادامه در این خصوص بحث خواهیم کرد.
نکاتی که در زمان خرید فلش مموری باید به آن توجه نمایید:
موارد بسیار زیادی هستند که در زمان خرید یک فلش مموری و با توجه به نیاز و نوع مصرف شما از آن باید مورد توجه قرار گیرند. مواردی مانند نوع اطلاعات ذخیره شده بر روی فلش، حجم مورد نظر، قابلیت هایی چون ضد آب و یا ضد ضربه بودن و… بایستی در زمان خرید فلش مموری مورد توجه قرار گیرند.
اصلی ترین فاکتوری که در میزان هزینه پرداختی شما برای فلش مموری تاثیر گذار است، حجم ذخیره سازی آن می باشد. از این رو توجه به نوع داده ای که قصد دارید در فلش مموری خود ذخیره نمایید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و شما با توجه به حجم داده مصرفی خود می توانید یکی از انواع پر مصرف ۴،۸، ۱۶ و یا ۳۲ گیگابایتی را انتخاب نمایید. در صورتی که محدودیتی در زمینه هزینه ندارید توصیه ما به شما خرید نوع ۳۲ گیگابایتی است که می تواند خیال شما را از کم نیاوردن فضا در اغلب موارد راحت نماید.
فلش مموری های USB با توجه به ابعاد و نوع فناوری تولید بیشتر از سایر حافظه های قابل حمل در معرض آسیب دیدگی قرار دارند از این رو در زمان خرید توجه به مواردی چون جنس بدنه، نوع اجزاء داخلی و استحکام و مقاومت برد می تواند از اهمیت بسیار بالای برخوردار باشد. کانکتور و رابط USB نیز باید به قدری مقاوم و مستحکم باشد تا به مدارات داخلی آسیب نرساند و باعث شل شدن آن ها نشود. همیشه به هنگام خرید دقت نمایید تا فلش درایوی را انتخاب نمایید که از چیپست حافظه NAND ساخته شده باشد که به نسبت چیپ های دیگر از مقاومت بالاتری برخوردار است.
علاوه بر این ها انتخاب فلش مموری هایی با روکشی از جنس فلز، آلمینیوم آنودایز و یا مواد پلاستیکی مقاوم می تواند به محافظت در برابر ضربه کمک نماید. مقاوم بودن در برابر ضربه، نفوذ آب و خش خوردگی از انواع محافظت های فیزیکی هستند که در ساخت بعضی از فلش مموری ها به کار برده شده است و استحکام فلش در برابر خرابی را تا حد زیادی بالا برده است. این نوع فلش مموری تبلیغاتی با دوام تر معمولا قیمت بالاتری نسبت به فلش های معمولی دارند.
در صورتی که فلش مموری یک ابزار پرکاربرد و روزمره برای شماست و همچنین فایل هایی که قصد انتقال آن را دارید حجم هایی بیش از چند کیلو بایت دارند، لازم است از فلش مموری هایی با سرعت انتقال بالاتر استفاده نمایید. اغلب فلش مموری های ارزان قیمت سرعت انتقالی در حدود ۱MB در ثانیه دارند. در حالی که فلش مموری هایی با استاندار USB 3.0 با سرعت انتقال حداکثر ۶۴۰Mbps و استاندارد USB 2.0 داده را با سرعت حداکثر ۴۸۰Mps می توانید با قیمت هایی کمی بالاتر تهیه نمایید. توجه به این نکته ضروری است که فلش مموری های سازگار با استاندارد USB 3.0، با استاندارد USB 2.0 نیز سازگاری دارند. همچنین بایستی دقت نمایید تا سیستم و لپ تاپ شما قادر به پشتیبانی از این استاندارد باشد.
همچنین در نظر داشته باشید که در صورتیکه از فلش جهت ضبط و ذخیره سازی فیلم و موزیک از منابعی مانند گیرنده های تلویزیون دیجیتال استفاده می کنید، بسیار اهمیت دارد که فلش مموری دارای بالاترین سرعت ذخیره سازی ممکن باشد. در غیر این صورت ممکن است بعد از ضبط فیلم یا موزیک متوجه شوید که فیلم یا موزیک ضبط شده هر چند ثانیه یکبار دچار سکته شده است.
فلش مموری ها در طرح ها، رنگ ها و با اندازه های متفاوتی مناسب با سلایق و رده های سنی مختلف تولید می شوند. در این میان توجه به این نکته اهمیت دارد که الب فلش های دارای ظاهر فانتزی و جذاب از مواردی چون مقاومت در برابر آب و ضربه بی بهره اند. البته شاید برخی از انواع فلش مموری ها وجود داشته باشند که همه این ویژگی ها را در کنار هم داشته باشند. اما در اغلب موارد این گونه نخواهد بود.
یکی دیگر از مواردی که در انتخاب ظاهر فلش باید مورد توجه قرار گیرد، نوع استفاده از آن است. به عنوان مثال در شرایطی که شما قصد دارید از فلش خود به منظور پخش موزیک با پنل اتومبیل بهره بگیرید، استفاده از انواع کوچک و جمع و جور می تواند باعث شود تا شما بتوانید از ضربه و یا آسیب های دیگر خود داری نمایید.
توصیه ما این است که هنگام تهیه فلش مموری به برند یا تولید کننده اهمیت بدهید. برندهای مطرح همواره سعی می کنند تا با تولیدات با کیفیت نام نیک خود را حفظ کنند.
کیفیت یک فلش مموری از جوانب مختلفی بررسی می شود. تولیدکنندگان بزرگ فلش مموری در مرحله اول ساخت، نکات تخصصی فنی را در نظر می گیرند و این باعث شده که محصولی مناسب با کیفیت ساخت بالا تولید شود. از این تولیدکنندگان مطرح می توان به برند های PNY، Patriot Memory ،ADATA ،Kingston ،Centon ،Corsair ،Transcend ،Hewlett-Packard ،SanDisk ،OCZ Technology و … را نام برد.
با پیشرفت تکنولوژی، انواع فلش مموری با برندهای متعدد وارد بازار می شوند. پس بهتر است برای اینکه سردرگم نشویم تنها برندهای محدودی را در نظر گرفته و از میان آن ها فلش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
یکی از جدیدترین فناوری های تولید فلش مموری، وجود دو پورت در یک فلش است. این پورت ها که شامل یک رابط USB و یک رابط MicroUSB می باشد می تواند علاوه بر اتصال به کامپیوتر، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی به شما دراتصال بی واسطه فلش مموری به تلفن هوشمند اندرویدی تان کمک نماید.
مفهوم کلی سئو
مفهوم کلی سئو به این معناست که ما باید از یک المان هایی استفاده نماییم که سایتمون رو بهینه کنه و بتونه برای کاربران زیاد سودمند باشه اکنون که از این المان ها می طاقت به کلمات کلیدی و بک لینک های سایت و …. اشاره کرد که این موارد رو موتور های جست و جو از سایت ما می خوان که حتما ما باید رعایت کنیم.
به هیچگونه ضمانت نمیشه که سئو کارها از روشهای سئو درست برای سئوی سایت استفاده کنند پس الی مرز امکان سعی کنید خودتون سایتتون رو سئو کنید تا سایتتون پنالتی نشه.
یک ضرب المثلی در مقوله ی سئو میگه محتوا سلطان است.
پس سعی کنید به درونمایه های سایت بیشتر بپردازید.
قدم نخست انتخاب واژه ها کلیدی مناسب
در قدم نخست : کوشش کنید از واژه ها کلیدی متناسب با محتوای خودتون کاربرد کنید مثلا اگه سایت شما در زمینه ی آموزش طراحی سایت یک نوشتار نوشته واژه ی کلیدی طراحی سایت رو کاربرد نکنید.
زیرا شما در محتوای خودتون آموزش طراحی سایت رو ارائه می دید نه خود طراحی سایت رو و کاربر به محض این که وارد سایت ما بشه از سایت ما بیرون میشه و نرخ پرش سایت ما بالا میره.
نرخ پرش سایت یعنی اینکه کاربر به محض اینکه وارد سایت ما میشه سایت ما رو ببنده و هرچی نرخ پرش ما بالاتر باشه به ضرر سایت ما تموم میشه.
اگه می خواهید واژه ها کلیدی نکویی استفاده کنید کلمات کلیدی رو آنالیز کنید لغایت بفهمید چه کلمات کلیدی بازدید بیشتری دارند و چه کلمات کلیدی ناچیز تر و واژه ها کلیدی رو برای خودتون لیست کنید لغایت بهترین گزینه ها رو انتخاب کنید.
برای آنالیز واژه ها کلیدی می توانید از ابزاری که خود گوگل ارائه کرده است استفاده کنید با اسم google keyword planner (با برنامه ضد تحریم مفتوح شود!) و این آلت می تونه کمک های زیاد مفیدی به شما بکنه.
کلمات کلیدی یکی از رکن های مهم درونمایه هستند پس آن را جدی بگیریم.
تاثیر بک لینک ها در سئوی سایت و شرایط ایجاد بک لینک
در گام دوم : سعی کنید بک لینک های نیرومند برای سایتتون بگیرید که حتما باید ویژگی هایی داشته باشه که گوگل سایت شما رو پنالتی نکنه.
لینکی که می سازید حتما متنی باشد.
در متنی که در بر گیرنده لینک شما است حتما از واژه ها کلیدی پیوسته با سایت خودتون رو استفاده کنید.
حتما در وبسایت هایی لینک بسازیم که مرتبط با مقوله ی کاری ما هستند.
حتما سایت غیر اسپم باشد و در نتایج گوگل از ما بالاتر باشد.
ارزش لینک درون درونمایه بیشتر از فوتر و سایدبار است سعی کنید از اون سایت درخواست کنید که لینک شما در درون درونمایه پیمان بده.
تعداد لینک های خارجی رو به مرور زمان افزایش دهید.
بک لینک یگانه از عوامل بسیار مهم برای بهیود آموزش ساده سئو وردپرس هست ولی میتونه یک لبه ی تیغ برای سایت باشه.
توجه : به سختی از اینکه یک مبلغی به فردی پرداخت کنید و در ازای آن بک لینک بگیرید پرهیز کنید.
در ادامه بخوانید
بررسی تاثیر سایت الکسا بر روی سئو وبسایت
قدم سوم : قالب سایت شما بهینه باشد
در قدم سوم : سایت شما باید از لحاظ کدنویسی ساختار مناسبی داشته باشد برای مثال کد های Css سایت رو فشرده کنید تا سایت ناچیز حجم بشه و فایل های javascript اضافی رو حذف کنید و از تصاویر ناچیز حجم در سایت استفاده کنید تا سرعت بارگذاری سایت اغلب شود.
یکی از مواردی که شما باید اثناء خرید قالب رعایت کنید این هست که سرعت بارگذاری قالب خوب باشه که یگانه از المان های مهم مدنظر گوگل هم می باشد.
در قدم بعدی قالب سایت شما ریسپانسیو باشد لغایت در کل اندازه ها واکنش گرا باشد الی همگی کاربران کسانی که از موبایل و تبلت و … استفاده می کنند سایت شما را به نکوداشتن و بدون هیچ مشکلی نگریستن کنند.
خطا های کد نویسی قالب سایت خودتون رو رفع کنید برای این کار می توانید از سایت validator.w3.org کاربرد کنید این سایت خطا های کد نویسی قالب سایت شما رو نمایش میده.
در قدم بعدی نگران این نباشید که سایت شما بازدید چندانی ندارد نگران این باشید که کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند آیا مفتوح هم به سایت شما اعتماد می کنند و به سایت شما بیان یا خیر.
شبکه های اجتماعی و کارایی بسیار زیاد آن در سئو
در این قدم که بسیار مهم است راه اندازی شبکه های اجتماعی برای سایت مانند اینستاگرام،فیسبوک،گوگل پلاس،توئیتر و تلگرام میباشد.
در بین شبکه های اجتماعی اولویت خودتون رو گوگل پلاس بگذارید زیرا گوگل پلاس به سرور های خویش گوگل متصل هست و موتور های جست و جوی گوگل بهتر میتونن سایت شما را از لحاظ فعالیت در شبکه های اجتماعی رسیدگی کنند.
فیسبوک و توئتر هم بسیار مهم هستند و کوشش کنید تا حتماً امکان از تمامی این شبکه های اجتماعی استفاده کنید الی هم یک تبلیغی برای سایت خودتون بشه هم اینکه سئوی سایتتون بالا بره.
محتوا سلطان است
در درونمایه و نوشته هاتون کوشش کنید حتما لینکی قرار دهید.
و حتما از تگ های h2 , h3 , h4 و … کاربرد کنید زیرا هم برای کاربران و هم برای موتور های جستوجو بهتر خوانده میشه از تگ H1 یک بار کاربرد کنید از تگ h2 هم یک بار کاربرد کنید و از تگ h3 دو یا سه بار توصیه می کنیم استفاده کنید.
سعی کنید از عبارات انگلیسی و حائز یک ریتم خوب برای لینکدهی محتوا ها کاربرد کنید.
کلمه کلیدی منظور خود را دست کم یک بار در ابتدای متن بیاورید.
از لینک های درونی در سایت زیاد استفاده کنید الی ارزش محتوا زیاد شود.
حتما عکس های سایت خودتون رو بهشون کلمات کلیدی بدید و اون ها رو سئو کنید الی بازدید از سایت اغلب بشه و ارزش درونمایه هم بیشتر بشه.
محتوای مناسب: نه طولانی، نه کوتاه، نه پر از کلمه کلیدی هدف، نه بدون آن.
به نکات پایین در مورد روشهای سئو پروا کنید :
سعی کنید ارسال محتوای شما یک ریتم خاصی داشه باشد مثلا این هفته محتوا ارسال کنید هفته ی بعد رو کلا ول کنید و محتوا ارسال نکنید سعی کنید موعد هایی رو مشخص کنید و یک ریتم خاصی به ارسال محتوا بدید.
از آلت های انالیز سئو حتما بهرهگیری کنید.
داخل درونمایه حتما از عکس استفاده کنید.
کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه می دهید کارایی زیاد زیادی دارد زیرا می تواند سبب مراجعت مجدد ی آن کاربر در زمانی دیگر باشد و کاری کند که کاربران به سایت ما اعتماد کنند.
نظرات در پست ها خیلی موثر نیستند. منظورم از اینکه کارساز نیستند این است که “اگر پستی نظرات زیادی داشته باشد، به این معنی نیست که گوگل آن را در نتایج بالاتر نشان خواهد داد.”بلکه این کمک می کند که از راه های غیر مستقیم، به بهینه سازی سایت کمک شود و اعتبار بیشتری برای صفحه جمع شود.
فیسبوک روز گذشته طی یک اطلاعیهی مهم اعلام کرد تصاویر خصوصی حداکثر ۶.۸ میلیون نفر از کاربران این شبکهی اجتماعی برای برخی اپلیکیشنها لو رفته است، اپلیکیشنهایی که در شرایط معمولی نباید به چنین موارد مهمی دسترسی داشته باشند.
ظاهرا اپلیکیشنهای یادشده برای دسترسی به مجموعهای محدود از تصاویر کاربران مجاز بودهاند، اما در پی بروز یک باگ نرمافزاری، توانستهاند به تصاویری خصوصی دسترسی پیدا کنند؛ اتفاقی که در شرایط عادی بههیچوجه نباید رخ میداد.
این تصاویر افشاشده، شامل استوریهای کاربران و همچنین تصاویری میشود که آنان روی سرورهای فیسبوک آپلود کردند، اما هیچگاه برای انتشار آنها اقدام ننمودند (همهی اینها بهاین دلیل است که فیسبوک حتی از تصاویری هم که آپلود میشوند اما منتشر نمیشوند، یک کپی را در سرورهایش ذخیره میکند).
ظاهرا این اتفاق در زمانی نامشخص بین دوازدهم تا بیست و پنجم سپتامبر ۲۰۱۸ (بیست و یکم شهریور تا سوم مهرماه ۱۳۹۷) رخ داده است. سخنگوی Facebook طی گفتگویی با وبسایت تککرانچ مدعی شده است که آنها دقیقا در روز ۳ مهر به وجود این مشکل پی بردهاند. با اینحال مشخص نیست که چرا این شرکت اینهمهمدت برای صحبت در مورد این اتفاق، صبر کرده است (شاید دلیل این موضوع، دستوپنجه نرم کردن فیسبوک با مشکلی مشابه در همان تاریخ بود؛مشکلی که رسواییهای زیادی را برای این شرکت بهدنبال داشت.)
کاربرانی که در معرض این اتفاق قرار گرفتهاند، بهزودی اعلانیههای ویژهای را مبنی بر احتمال لو رفتن تصاویرشان دریافت خواهند کرد. فیسبوک گفته که قصد دارد با همکاری توسعهدهندگان اپلیکیشنهایی که به این تصاویر دسترسی پیدا کردهاند، آنها را حذف کند. ظاهرا در مجموع، حداکثر ۱٬۵۰۰ اپلیکیشن متعلق به ۸۷۶ توسعهدهندهی مختلف، به تصاویر خصوصی کاربران فیسبوک دسترسی پیدا کردهاند.
فیسبوک میگوید که باگِ نرمافزاری رخداده احتمالا به خطای مربوط به صفحهی لاگین و البته API تصاویر مربوط میشود؛ این API به توسعهدهندگان امکان میدهد که از طریق اپلیکیشنهای خود به تصاویر فیسبوک دسترسی پیدا کنند. تمامی آنهایی که در معرض این اتفاق قرار گرفتهاند، قطعا با استفاده از حساب فیسبوک خود در یک اپلیکیشن شخص ثالث لاگین کرده و خواسته یا ناخواسته به اپلیکیشن برخی مجوزهای لازم را برای مشاهدهی تصاویرشان دادهاند. علاوه بر اینها، تامر بار، مدیر بخش مهندسی در فیسبوک، طی اطلاعیهای ابراز تاسف کرده و گفته است: «از بروز این اتفاق متاسفیم.»
فیسبوک طی یک سال اخیر میلادی، بارها و بارها رسوایی بهبار آورده و از همینرو مورد هجوم افکار عمومی قرار گرفته است. بزرگترین رسوایی فیسبوک، به ماجرای کمبریج آنالیتیکا مربوط میشود. اگر نگاهی به این اتفاقات بیاندازید، متوجه میشوید که در اکثر مواقع، هکرها در بروز این رسواییها نقشی نداشتهاند و مشکل از طرف خود فیسبوک بوده است.
اگر برای حساب کاربری خود پسورد Sunshine ،Monkey یا ۶۶۶۶۶۶ را انتخاب کردهاید، خبر بدی برایتان داریم؛ چرا که در این صورت اگر هکری بخواهد با حدسزدن پسوردتان به حساب کاربری دسترسی پیدا کند، این عبارتها بیشک جزو اولین عبارتهایی خواهند بود که به ذهن وی خطور میکند.
موسسهی SplashData، سازندهی اپلیکیشنهای TeamsID ،SplashID و Gpass(اپلیکیشنهایی برای مدیریت پسورد)، بهتازگی و طبق سنت هرسالهاش، فهرست بدترین رمزهای عبور سال جاری میلادی را منتشر کرده است.
این موسسه بیش از پنج میلیون رمز عبور افشاشده را مورد بررسی قرار داده و ۱۰۰ پسورد رایج را از بین آنها انتخاب کرده است. ظاهرا این رمزهای عبور جمعاً توسط ۱۰ درصد از کاربران رایانههای شخصی استفاده میشوند.
گرچه بسیاری از پسوردهای حاضر در لیست امسال، قبلا هم مشاهده شدهاند، اما در این بین موارد جدیدی هم بهچشم میخورند. از جمله مواردی مثل *&^%$#@!، Sunshine و Princess؛ در ضمن، نکتهی جالبتوجه، قرارگیری عبارت Donald در رتبهی بیست و سوم است.
اگر از هر یک از پسوردهای حاضر در جدول زیر استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم سریعا آن را تغییر دهید. همواره سعی کنید پسوردهایی طولانی با کاراکترهای متنوع را انتخاب کنید تا حدسزدن آن برای هکرها کار سختی باشد.
در ادامه میتوانید لیست بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۱۸ را مشاهده کنید.
بدترین پسوردهای سال ۲۰۱۸ کاربران اینترنت | |||
---|---|---|---|
ردیف | نام پسورد | ردیف | نام پسورد |
۱ | 123456 | ۲۶ | zxcvbnm |
۲ | password | ۲۷ | 121212 |
۳ | 123456789 | ۲۸ | bailey |
۴ | 12345678 | ۲۹ | freedom |
۵ | 12345 | ۳۰ | shadow |
۶ | 111111 | ۳۱ | passw0rd |
۷ | 1234567 | ۳۲ | baseball |
۸ | sunshine | ۳۳ | buster |
۹ | qwerty | ۳۴ | daniel |
۱۰ | iloveyou | ۳۵ | hannah |
۱۱ | princess | ۳۶ | thomas |
۱۲ | admin | ۳۷ | summer |
۱۳ | welcome | ۳۸ | george |
۱۴ | 666666 | ۳۹ | harley |
۱۵ | abc123 | ۴۰ | 222222 |
۱۶ | football | ۴۱ | jessica |
۱۷ | 123123 | ۴۲ | ginger |
۱۸ | monkey | ۴۳ | letmein |
۱۹ | 654321 | ۴۴ | abcdef |
۲۰ | *&^%$#@! | ۴۵ | solo |
۲۱ | charlie | ۴۶ | jordan |
۲۲ | aa123456 | ۴۷ | 55555 |
۲۳ | donald | ۴۸ | tigger |
۲۴ | password1 | ۴۹ | joshua |
۲۵ | qwerty123 | ۵۰ | pepper |
البته در کشورمان نیز بسیاری از کاربران از رمزهای عبور بسیار پیش پا افتادهای استفاده میکنند. نظر شما در این خصوص چیست؟