به هر شی ای که بر روی آن بتوانید نام و لوگوی برند کسب و کارتان را چاپ کنید، هدایای تبلیغاتی می گویند. که این هدایای می توانند از یک خودکار ساده لغایت اقلام گرانمایه- باارزش ، جزو هدایای تبلیغاتی باشند.
شما با این کار، تبلیغاتی دراز مدت اتمام می دهید. هدیه تبلیغاتی یک طریق برای تبلیغات و بازاریابی احساسی-تصویری است تا در معرض دید مشتریان قرار گیرد.
هدف از هدایای تبلیغاتی ۳ چیز می تواند باشد:
• اطلاع رسانی : به افرادی که هنوز با فرآورده یا خدمات شما آشنا نیستند.
• ترغیب کننده : برای کسانی که فرآورده یا خدمات شما را می شناسند ولی هنوز از آن بهرهگیری نکردند.
• یادآوری کننده : برای مشتریانی که از خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند اما برای ایجاد پیامی ماندگارتر و قوی تر.
طبق تحقیقات انجام شده ،ثابت شده است که شرکت هایی که هدیه تبلیغاتی به مشتریان یا افراد غیر مشتری داده اند، شایستن ترغیب آن ها را به خرید یا استفاده از خدمات، دو برابر کرده اند.
درباره هدایای تبلیغاتی
یکی از مهمترین عوامل جلب نظر مشتری هدایای تبلیغاتی می باشد و از آنجایی که در ذهن مشتری پیام ایجاد می کند تاثیر به سزایی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات شما دارد.
در برگزیدن هدایای تبلیغاتی مناسب، تمرکز خود را بر روی علایق مشتری و کاربردی بودن هدیه بگذارید.
بنابراین در هدیه تبلیغاتی باید خلاقیت دیده شود و مشتری را به هیجان بیاندازد. بهتر است هدیه به محصول یا خدمات شما بستگی داشته باشد اما اگر نمی توان ارتباطی برپایی کرد، به چاپ نام برندتان در جایی مناسب بر روی هدایای تبلیغاتی و با بسته بندی جذاب بسنده کنید.
فواید به کارگیری هدایای تبلیغاتی چیست؟
طبقنتیجه بدست آمده از تحقیقات ، نزدیک ۸۰ درصد از افراد، محصولاتی را که با هدایای تبلیغاتی شناخته اند را به نکوداشتن به یاد دارند. بیشتر افرادی که هدایای تبلیغاتی اخذ کرده اند اگر کالایی بادوام بوده، آن را تا مدت ها نگه داشته اند و حدود ۲۰ درصد متعلق به ها پس از دریافت هدایای تبلیغاتی از آن محصول بهرهگیری کرده اند.
هرچقدر ماندگاری هدایای تبلیغاتی اغلب باشد یعنی شما رهسپار ماندگارتر برای نفوذ به ذهن مشتری خود پیدا کرده اید و متعلق به برای برپایی پیام بهرهگیری می کنید.
اپل چند روز قبل نسل دوم ایرپاد ها را معرفی کرد و حالا این گجت محبوب به دست کارشناسان سایت تخصصی iFixit رسیده است تا مثل همیشه آن را تکه پاره کرده و تعمیرپذیری آن را محک بزنند.
نتایج بررسی های iFixit نشان می دهد نسل دوم ایرپادها از فناوری مشابه ایرپادهای اولیه بهره می برد و تعمیرش عملاً ناممکن است. تنها تفاوت این است که حالا می توانید ایرپادها را به شکل بیسیم شارژ کنید.
همان طور که انتظار می رود، فقط یک کویل شارژ در قسمت پایینی قاب محافظ تعبیه شده است. به همین دلیل برای شارژ بیسیم باید حتماً کیس را به شکل ایستاده و عمود روی پد شارژ قرار دهید. البته نشانگر LED شارژ هم شما را از وضعیت مطلع می کند.
در بخش مثبت ماجرا، اپل تغییراتی را در طراحی این گجت به وجود آورده است. به عنوان مثال لولای در کیس مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و پوشش ضد آب مدارهای داخلی هم تقویت شده تا ایرپادها و قاب محافظ آن بیشتر از قبل دوام بیاورند.
تمامی این محکم کاری ها باعث شده تا ایرپادهای جدید، درست مثل نسل قبل، امتیاز صفر را از نظر تعمیرپذیری از کارشناسان iFixit دریافت کنند. بدین ترتیب شکستن این گجت یا خراب شدن باتری، به منزله پایان عمر آن خواهد بود.
گفتنیست از نظر تعمیرپذیری، ایرپادهای اپل با گلکسی بادز قابل مقایسه نیستند. هدفون بیسیم جدید سامسونگ توانست امتیاز بسیار خوب 6 از 10 را در تست تعمیرپذیری iFixit دریافت کند. البته گذشت زمان ثابت می کند که رویکرد اپل یعنی ترکیب «مقاومت بالا + تعمیرناپذیری» بهتر جواب می دهد یا راهکار کره ای ها یعنی «مقاومت کمتر + تعمیرپذیری بالا».
«مرتضی برابری» رییس سازمان فضایی ایران از تکمیل دو پروژه و در فضا قرار گرفتن سه پروژه ماهوارهای در سال آینده خبر داد.
براری در مورد اهداف حضور ایران در اجلاس کوپوس که ۱۳۲ کشور به همراه چین در آن حضور دارند، توضیح داد که ایران قصد دارد با توجه به وضع قوانین محدود کننده که از سوی قدرت ها برای کشورهای در حال توسعه وجود دارد ازظرفیت گروه ۷۷ استفاده کند تا بتواند همکاری های بین المللی را افزایش و در مجامع بین المللی حاضر شده و همچنین در تصویب قوانین و تامین منافع ایران تاثیرگذار باشد.
به گفته برابری در این اجلاس کمیتههای مختلفی وجود دارد که کشورها نقطه نظرات خود را در حوزههای مختلف فضایی مطرح میکنند تا چنین بیانیههایی صادر و به مباحث لیت اجلاس جهت دهی کند. او با اشاره به اقدامات سازمان فضایی در سالهای اخیر اظهار کرد:
«در چند سال اخیر برنامه ۱۰ ساله اول و دوم، قوانین در حوزه ملی فضایی، زیست بوم ماهواره های سنجش از دور و زیست بوم ماهواره های مخابراتی تدوین شده است البته در این سال ها برای حضور موثر در مجامع بین المللی مثل (APSCO)،(UN) و (ISNET) همکاری های دو جانبه و چند جانبه بین المللی و تعامل با جمهوری آذربایجان در حوزه فضایی اقدامات مهمی انجام شده است.»
براری با بیان اینکه پیش از این بازیگران عرصه فضایی فقط دانشگاه ها و مراکز دولتی بودند، تاکید کرد باید زمینه لازم برای فعالیت و رشد بخش خصوصی را در همه ارکان فناوری فضایی شامل طراحی و ساخت ماهواره، ماهواره بر، ایستگاه های زمینی، مرکز عملیات و کنترل و تحلیل داده های ماهواره ای و آزمایشگاه ها مهیا کنیم تا باعث شکل گیری و توسعه صنعت فضایی در کشور باشیم.
وی باور دارد که توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد کسب و کارهای فضاپایه از اولویتهای سازمان فضایی است و در این زمینه اداره کل مربوط به این حوزه در سازمان فضایی تشکیل شده که با برگزاری کارگاههای آموزشی در سراسر کشور و شناسایی ظرفیتها و نیازمندیهای حوزههای مختلف برای ارائه خدمات فضایی به آنها زمینه اولیه برای ایجاد و شکل گیری کسب و کارهای فضاپایه فراهم شده است:
«در گام بعدی با آزاد سازی داده های ماهواره ای غیرحاکمیتی سازمان فضایی که می تواند یک ظرفیت مناسب برای شکل گیری کسب و کارهای فضاپایه باشد، سعی در توسعه خدمات کاربردی به جامعه داریم. همچنین ایجاد مراکز کارآفرینی و پارکهای علمی و فناوری نیز برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه از اولویتهای سازمان فضایی به شمار میرود که در حال اجرا هستند.»
این مقام مسئول درباره فرآیند ساخت ماهواره گفت که فعالان این حوزه در کشورمان در حال گذر از سطح ماهوارههای تحقیقاتی به ماهوارههای کاربردی و عملیاتی هستند. به عنوان مثال از نظر قدرت تفکیک تصاویر رشد ۱۰ برابری را تجربه کردهایم و با برگزاری جلسههایی با وزارت علوم و دانشگاهها قرار شده تا در پروژههای بخش فضایی کشور از حداکثر ظرفیت دانشگاهها بهره ببریم:
«با کمک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ماهواره «پارس دو» که ماهواره ای سنجشی و مبتنی بر کاربرد خاص است عملیاتی میشود و سعی شده تا ماندگاری در مدار را داشته باشد. در عرصه فناوری با سرعت جلو میرویم، پروژههایی با مجوز وزارت ارتباطات تعریف شده است و با کمک آنها می توانیم ماهواره های صنعتی سنجشی «سار» بسازیم البته در این زمینه هم مناقصه برگزار می شود تا شرکت های خصوصی به این عرصه وارد شوند.
سازمان فضایی تاکنون چندین مناقصه با بخش های خصوصی برگزار کرده است بنابراین در تلاش هستیم تا زنجیره فضایی با این بخش ها تکمیل شود، ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که سایر کشورهای دنیا ۷۶ درصد از اقتصاد فضا را در اختیار بخش خصوصی قرار داده اند، اما ایران سهم کمی از این اقتصاد بزرگ را دارد که به همین منظور تمایل داریم، تصدی گری در عرصه فضا را از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار کنیم که این موضوع با حفظ مسئولیت پذیری سازمان است. همچنین درمورد ایجاد ایستگاه دریافت داده های ماهواره ای هم اقدامات مقدماتی با سازمان تنظیم انجام و بخش خصوصی نیز برای سرمایه گذاری در این عرصه ابراز تمایل کرده است.»
رییس سازمان فضایی میگوید که شفاف سازی در حوزه فضایی و اطلاع رسانی و ترویج خدمات فضایی دغدغه این سازمان است و دادههای ماهوارهای در حوزههای مختلف از جمله مدیریت منابع آبی، حفاظت محیط زیست، کشاورزی، هواشناسی، خدمات شهری و... کاربردها و خدماتی متنوعی دارند و میتواند به عنوان یک ابزار در اختیار مدیریت کلان کشور قرار گیرد.
به گفته برابری با پایشهای مستمری که در سازمان فضایی انجام میشود در حوزههای مختلف این اطلاعات از طریق وبسایت سازمان اطلاع رسانی میشود. او همچنین درباره توسعه صنعت گردشگری فضاپایه در کشور خاطرنشان کرد:
«کشور ما به دلیل داشتن آسمان صاف ظرفیت های مختلفی در زمینه گردشگری دارد که این موضوع فرصت مناسبی در این زمینه محسوب می شود، یکی از این مناطق نیاسر کاشان است مسئولان کاشان اعلام کرده اند که در شش ماه اول سال جاری چهار و نیم میلیون گردشگر به این قسمت سفر کرده اند.»
رییس سازمان فضایی افزود که شبیه سازی فضا برای گردشگران بسیار جذاب است و اولویت ما این است که پارک های گردشگری در امسال راه اندازی شود.
وی با اشاره به پروژه هایی که در امسال تکمیل می شود، گفت: «امسال فرآیند پرتاب ماهواره «ناهید یک»، «پارس یک» و «ظفر» آغاز می شود و «ناهید۲ » و «بلوک مداری» نیز تکمیل می شود.»
اپل به دلیل مشکلات و پیچیدگی های به وجود آمده در فرآیند تولید شارژر بی سیم ایرپاور (AirPower) خود که به گفته مقامات نتوانسته استانداردهای سطح بالای کمپانی را برآورده کند، از تولید انبوه آن منصرف شده و ادامه پروژه را لغو کرده است. دن ریچیو معاون ارشد واحد سخت افزار اپل در این باره اظهار داشته:
پس از تلاش های بسیار، به این نتیجه رسیدیم که ایرپاور قادر به پاسخگویی به استانداردهای سطح بالای ما نیست و به همین خاطر پروژه را لغو کردیم. از همه مشتریانی که بی صبرانه منتظر محصول جدید بودند عذرخواهی می کنیم. ما همچنان باور داریم که آینده بی سیم است و نسبت به گسترش تجربه بی سیم متعهد خواهیم بود.
شارژر بی سیم AirPower نخستین بار در سال 2017 و همزمان با معرفی آیفون 10 رونمایی شد و اپل در آن زمان قول داد که محصول جدید را در سال 2018 روانه بازار خواهد کرد؛ اما سال 2018 نیز تمام شد و حالا با گذشت حدود 18 ماه از معرفی ایرپاور، اپل اعلام کرده که این محصول به تولید انبوه نخواهد رسید.
شرکت ساکن کوپرتینو در زمان معرفی، ویژگی های جالبی را برای شارژر بی سیم خود برشمرده بود که از آن جمله می توان به امکان شارژ همزمان سه دستگاه (یک آیفون، یک ساعت هوشمند و یک جفت ایر پاد)، فناوری اختصاصی استفاده از چند سیم پیچ (که نیاز به پیدا کردن نقطه دقیق برای تماس دیوایس و شارژر را برطرف می کند) و پوسته نرم افزاری برای آیفون (که میزان شارژ دستگاه های مختلف به ایرپاور را نمایش می دهد) اشاره کرد.
لازم به ذکر است که پس از معرفی شارژر بی سیم AirPower در رویداد آیفون 10، گزارش های مختلفی مبنی بر مشکلات این ابزار جانبی به خصوص داغ شدن بیش از حد آن (مربوط به همان فناوری سیم پیچ چندگانه) مخابره شد اما مسائلی مانند چاپ تصویر ایرپاور روی بسته بندی ایرپادهای جدید امید را در دل علاقه مندان زنده می کرد؛ امیدی که امروز با اعلام رسمی اپل برای همیشه ناامید شد.